Bagaimanakah Petunjuk Prestasi Utama (KPI) sesuai dengan organisasi anda untuk melaksanakan strategi?



Petunjuk Prestasi Utama (KPI) ialah metrik boleh diukur yang memaparkan sejauh mana kejayaan perniagaan mencapai matlamat dan objektif yang dinyatakan.

Untuk berjaya, anda perlu memastikan pelbagai kumpulan kakitangan anda melaksanakan tugas yang diperlukan untuk memastikan objektif berjaya dicapai. Sebagai contoh, anda mungkin mempunyai sasaran untuk meningkatkan pesanan jualan.

  1. Adakah anda perlu melatih kakitangan anda tentang kemahiran yang diperlukan untuk membantu mereka mencapai objektif mereka?
  2. Adakah terdapat cara untuk menambah baik proses dalaman tertentu untuk mencapai objektif?
  3. Apakah yang perlu dilakukan oleh bisnes untuk meningkatkan kepuasan pelanggan kami?

Kepuasan pelanggan yang lebih tinggi akan menghasilkan lebih banyak jualan yang berulang sekali gus meningkatkan jualan. Sistem Petunjuk Prestasi Utama boleh membantu anda menguruskan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) kakitangan secara sistematik dan akan membantu anda mencapai objektif syarikat.

Sistem Pengurusan Petunjuk Prestasi Utama OfficeCentral menyediakan anda sistem yang memudahkan bisnes melaksanakan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) untuk semua kakitangan anda yang boleh membantu syarikat anda meningkatkan prestasi, menjana jualan dan meningkatkan keuntungan serta produktiviti.
four kpi perspectives

Petunjuk Prestasi Utama (KPI) diukur dari 4 perspektif ini.

Tetapkan dan ukur prestasi syarikat anda menggunakan Petunjuk Prestasi Utama (KPI). Ini memberi anda gambaran yang jelas tentang status syarikat dan bahagian mana yang perlu diperbaiki atau memerlukan perubahan. Anda boleh melihat prestasi keseluruhan atau pelbagai perspektif seperti kewangan, kakitangan, pelanggan dan proses dalaman.

Kewangan

Anda boleh mengukur prestasi kewangan syarikat anda dengan petunjuk kewangan Petunjuk Prestasi Utama (KPI). Petunjuk Prestasi Utama (KPI) Kewangan boleh berupa jualan, keuntungan, pulangan pelaburan, pelaburan dan lain-lain. Ini memberi anda gambaran yang jelas tentang pencapaian kewangan/pencapaian bawah syarikat anda. Anda juga boleh mengezum masuk ke prestasi pelbagai kakitangan berkenaan dengan sasaran kewangan. Anda sepatutnya boleh menganalisis dan mengambil tindakan sebelum terlambat.

Kapasiti Kakitangan / Organisasi

Anda boleh mengukur prestasi kakitangan atau kapasiti syarikat anda dengan petunjuk Kakitangan Petunjuk Prestasi Utama (KPI). Anda mungkin ingin memantau pelbagai aktiviti latihan/aktiviti kejurulatihan untuk meningkatkan kemahiran dan kapasiti kakitangan anda untuk melaksanakan tugas mereka dalam tahap prestasi tinggi. Ini memberi anda pandangan yang jelas tentang pencapaian kakitangan/di bawah pencapaian syarikat anda. Anda juga boleh mengezum masuk ke prestasi pelbagai kakitangan berkenaan dengan sasaran kapasiti kakitangan. Anda sepatutnya boleh menganalisis dan mengambil tindakan sebelum terlambat.

Pelanggan

Anda boleh mengukur prestasi syarikat anda dengan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) untuk Penunjuk Pelanggan. Ini memberi anda pandangan yang jelas tentang pencapaian Kepuasan Pelanggan/di bawah pencapaian syarikat anda. Anda juga boleh mengezum masuk ke prestasi pelbagai perspektif berkenaan dengan sasaran Pelanggan. Anda boleh melihat kepuasan keseluruhan, kepuasan produk, kepuasan perkhidmatan, kepuasan kebolehpercayaan, kepuasan penggunaan dan lain-lain. Anda sepatutnya boleh menganalisis dan mengambil tindakan sebelum terlambat.

Proses Dalaman

Anda boleh mengukur prestasi proses Dalaman syarikat anda dengan penunjuk Proses Dalaman Petunjuk Prestasi Utama (KPI). Ini memberi anda pandangan yang jelas tentang pencapaian proses dalaman/di bawah pencapaian syarikat anda. Anda juga boleh mengezum masuk ke prestasi pelbagai sasaran peningkatan proses dalaman berkenaan dengan sasaran proses Dalaman. Sasaran boleh menjadi lebih cekap, masa yang lebih singkat, kos yang lebih rendah, kebolehpercayaan yang lebih tinggi dan lain-lain. Anda sepatutnya boleh menganalisis dan mengambil tindakan sebelum terlambat.

Penilaian Prestasi

Penilaian Prestasi ialah sistem penting yang menyediakan pengurus alat yang berharga untuk mengurus dan memotivasikan kakitangan. Ini adalah modul lengkap tentang penilaian kecekapan kakitangan. Dengan Penilaian Prestasi, anda boleh:-

  1. Pilih 90 darjah, 180 darjah atau 270 darjah penilaian
  2. Penilaian kecekapan terhadap kecerdasan emosi (EQ) dan kemahiran teknikal
  3. Nilai sudut lain seperti Prestasi Tatatertib dan Prestasi Output
  4. Rancang aktiviti untuk meningkatkan kecekapan kakitangan supaya prestasi
emotional quotient

Kecerdasan Emosi

Kecerdasan Emosi kakitangan anda memainkan peranan utama dalam menentukan sama ada kakitangan anda akan berjaya atau boleh gagal dalam tugas mereka. Anda boleh memilih kecekapan yang diperlukan untuk pekerjaan itu. Kecekapan itu boleh menjadi kepimpinan, kemahiran komunikasi, penyelesaian masalah, menyelesaikan konflik, perkhidmatan pelanggan dan lain-lain lagi.

techical competencies

Kecekapan Teknikal

Keupayaan kakitangan anda untuk melakukan kerja dengan baik juga bergantung kepada kebolehan teknikal mereka untuk melakukan kerja. Lebih tinggi kemahiran, lebih tinggi peluang untuk mereka melakukan memberikan hasil yang hebat. Kecekapan teknikal bergantung kepada pekerjaan. Sebagai contoh, seorang pengaturcara perlu mempunyai kecekapan teknikal dalam kemahiran pengaturcaraan seperti Microsoft .NET MVC, pangkalan data SQL Server, pengaturcaraan HTML, JavaScript dan lain-lain. Kecekapan teknikal juga boleh merangkumi penulisan laporan, pengurusan projek, kecemerlangan dalam pelbagai perisian komputer dan banyak lagi.

performance output

Prestasi Output

Jika anda telah melaksanakan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) atau pemantauan prestasi, anda mungkin telah merangkumi perkara ini dalam penilaian Petunjuk Prestasi Utama (KPI) terutamanya dalam perspektif kewangan. Ia boleh meliputi prestasi jualan, keuntungan dan lain-lain. Anda boleh memasukkan prestasi Output di sini jika anda fikir ia akan menangkap perspektif ini.

discipline staff

Disiplin

Anda mungkin ingin menilai kakitangan anda berdasarkan sudut disiplin. Ia mungkin kehadirannya, datang tepat pada masanya, mengikut prosedur syarikat dan lain-lain.

staff contributions

Sumbangan Sosial Kakitangan

Kadangkala, anda mungkin ingin memasukkan sumbangan kakitangan anda dalam bidang sosial. Ini boleh membantu syarikat dari segi sumbangan komuniti keseluruhan. Ciri baharu ini akan membantu anda menjejaki markah sumbangan kakitangan anda dan cara mengira prestasi mereka supaya anda boleh mendapatkan pemahaman yang lebih baik tentang semua sumbangan sosial kakitangan anda.

Mengapa anda perlu memilih OfficeCentral KPI untuk bisnes anda?

kpi lets you focus on what is important

Fokus pada apa yang penting

Anda tahu di mana untuk menumpukan perhatian anda. Kakitangan tahu apa yang penting kepada syarikat. Sistem Petunjuk Prestasi Utama (KPI) kami juga menganalisis data untuk anda, supaya anda boleh fokus pada perkara yang penting.

kpi lets you have automated reporting

Pelaporan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) automatik

Sistem Petunjuk Prestasi Utama (KPI) akan mendapatkan data daripada kemas kini dalam talian daripada kakitangan anda dan membina pelbagai papan pemuka serta laporan yang akan membantu anda melakukan analisis pantas. Anda mendapat data Petunjuk Prestasi Utama (KPI) tepat pada masanya, jadi anda boleh menghabiskan lebih sedikit masa mengejar laporan daripada kakitangan dan lebih banyak masa menjalankan perniagaan anda.

balance scorecard helps with performance indicator

Balanced Scorecards

Balanced Scorecards memberi anda pandangan strategik tentang perniagaan anda. Ini akan membantu anda mencipta strategi bersepadu yang akan merangkumi perspektif kewangan, pelanggan, proses dalaman dan pertumbuhan. Setiap Petunjuk Prestasi Utama kakitangan akan membantu Petunjuk Prestasi Utama (KPI) perspektif jabatan dan organisasi yang lain untuk akhirnya mencapai strategi dan matlamat syarikat.

kpi lets you take action on the issue immediately

Ukur dan Ambil Tindakan

Beri diri anda dan kakitangan anda data yang anda perlukan untuk membuat keputusan yang lebih baik. OfficeCentral Sistem Petunjuk Prestasi Utama (KPI) membolehkan pengurus mengukur sasaran dan matlamat, menyerlahkan jurang untuk meningkatkan prestasi dan mengambil tindakan yang perlu.

kpi lets you to benchmark staff performance

Penandaarasan untuk Kakitangan Rakan Sebaya

Tingkatkan kecekapan, produktiviti dan prestasi pasukan anda. Beri peluang kepada kakitangan anda untuk menanda aras diri mereka terhadap rakan sebaya mereka, dan lihat bagaimana mereka bersaing dengan persaingan.

you have access to the right info at the right time

Maklumat Tepat pada Masa Tepat

Apabila anda memerlukan maklumat yang betul pada masa yang tepat, ia hanya dengan satu klik sahaja. Dengan sistem pengurusan matlamat kami yang intuitif dan mudah digunakan, anda boleh mendapatkan maklumat yang anda perlukan untuk membuat keputusan terbaik untuk individu atau syarikat anda dalam beberapa saat.

Nikmati faedah hebat ini apabila anda menggunakan OfficeCentral KPI

easier access kpi

Akses Di Mana-mana dan Pada Bila-bila Masa

Lihat dan kemas kini data Petunjuk Prestasi Utama (KPI) anda dari mana-mana sahaja anda termasuk dari telefon bimbit anda. Dengan hanya beberapa ketikan atau klik, anda boleh menelusuri ke tahap data yang anda perlukan dan membuat keputusan yang lebih pantas dari keselesaan meja anda. Anda tidak perlu menunggu lebih lama hanya untuk mengakses atau mengurus proses dan konfigurasi yang diperlukan

Meningkatkan Produktiviti

Dengan sasaran Petunjuk Prestasi Utama (KPI) yang jelas dan terperinci untuk pasukan dan organisasi anda, anda boleh menumpukan pada tugas mana yang menjadi keutamaan atau perkara yang penting untuk dilaksanakan yang akan membantu meningkatkan prestasi keseluruhan syarikat sama ada dari segi jualan, keuntungan dan hasil.

kpi increases your produktivity
officecentral kpi has responsive ui

Antaramuka Pengguna Responsif

OfficeCentral KPI menawarkan reka bentuk antara muka pengguna yang responsif dan mudah dilihat pada desktop atau komputer riba dan telefon pintar peribadi anda. Reka bentuk yang bersih dan intuitif akan menyediakan platform yang tepat, mudah difahami, kesederhanaan dan boleh dikongsi untuk metrik Petunjuk Prestasi Utama (KPI) pasukan anda.

Ramalan Prestasi

Beri kakitangan anda lebih daripada sekadar maklum balas. OfficeCentral KPI membolehkan anda meramalkan perkara seterusnya dengan memberi anda keupayaan untuk melihat prestasi kakitangan anda, kemajuan ke arah mencapai matlamat organisasi anda dan mengenal pasti sebarang isu lebih awal.

forecasting your staffs' performance
collaborate made easy with officecentral kpi

Kerjasama Mudah

Bebaskan pasukan anda untuk melakukan kerja yang lebih penting—tanpa mesyuarat yang memakan masa dan perkongsian fail data KPI excel manual. OfficeCentral KPI ialah perisian pengurusan prestasi pasukan yang membantu anda bekerjasama dengan pasukan dan pelanggan anda, berkongsi maklumat dan mengukur matlamat dalam talian.

Infrastruktur Terjamin

Keselamatan data anda adalah keutamaan nombor satu kami. Kami hanya menggunakan kaedah penyulitan terkini untuk memastikan akaun dan data anda selamat.

free-risk, high security kpi

Mari Lihat eBook Baharu Kami Mengenai Petunjuk Prestasi Utama (KPI)